Często zadawane pytania (F. A. Q.)

KEVLAR® jest jednym z najważniejszych włókien sztucznych, jakie kiedykolwiek stworzono. Wspólną cechą rodziny produktów KEVLAR® jest duża wytrzymałość na rozciąganie przy małym ciężarze właściwym włókna. Przy tej samej masie, KEVLAR® jest pięciokrotnie wytrzymalszy od stali. Odznacza się również doskonałą wytrzymałością termiczną i stabilnością wymiarową oraz niewielkim wydłużeniem przy zerwaniu. Nie ulega korozji i jest odporny na działanie większości chemikaliów. Włókno KEVLAR® jest także niepalne, nieprzewodzące oraz odporne na zużycie. Dzięki tej unikatowej kombinacji właściwości, KEVLAR® znalazł wiele zastosowań od chwili wprowadzenia go na rynek we wczesnych latach 70. XX wieku.
Jest to kompozyt ~80% włókien aramidowych (KEVLAR®), spoiwa polimerowego oraz wypełniaczy na podkładzie z cienkiej blachy stalowej grubości 0,5 - 1,0 mm. Zastosowanie innowacyjnej technologii wiązania włókien kevlaru żywicą poliamidową mającą wyższą wytrzymałość cieplną od żywic fenolowych stosowanych w tradycyjnych okładzinach ciernych pozwoliło uzyskać materiał sprzęgłowy o niespotykanych do tej pory właściwościach mechanicznych.
• Zwiększona zdolność do przenoszenia większego momentu obrotowego o 30-40% bez konieczności wzmacniania docisku.
• Nie wycierą części metalowej lub żeliwnej- koła zamachowego, docisku sprzęgła.
• Zapewniają wysoki i stabilny współczynnik tarcia w szerokim zakresie temperatury, nacisku i prędkości.
• Bardzo wysoka odporność na zeszklenie materiału.
• W sprzęgłach materiał kevlarowy łączy cechy materiału organicznego i spieków ceramicznych. Łagodnie załącza sprzęgło, wytrzymuje wysokie temperatury oraz nie wyciera docisku i koła zamachowego.
• Podany działaniu wysokiej temperatury bardzo szybko powraca do swoich pierwotnych właściwości ciernych.
• Nasze tarcze kevlarowe nie zawierają składników brudzących typu grafit oraz surowców wycierających docisk typu wełna stalowa, drut miedziany.
Okładzin kevlarowe przeznaczone są do sprzęgieł w:
• Samochodach osobowych po tuningu silnika, gdzie jest problem z ślizgającym się sprzęgłem
• Samochodach z mocnymi silnikami diesla lub wysilonymi jednostkami benzynowymi mającymi wysoką moc i moment obrotowy
• Samochodach terenowych
• Ciągnikach rolniczych, budowlanych i pojazdach pracujących w trudnych warunkach np. wózki widłowe, wciągarki, kruszarki itp.
Przy zastosowaniu okładzin z kevlaru nie ma potrzeby wzmacniania docisku jak przy spiekach ponieważ pracują w takim samym zakresie nacisków jak okładziny organiczne wyplatane.
Okładziny kevlarowe łączą cechy materiałów ciernych organicznych wyplatanych (łagodne załączanie sprzęgła, minimalne zużycie docisku i koła zamachowego, małe naciski do przeniesienia momentu obrotowego) i spieków ceramicznych (odporność na wyższe temperatury, dłuższa żywotność).
Okładziny sprzęgłowe LUK w gatunku 8090S są tradycyjnym materiałem organicznym wyplatanym o nieco wyższych właściwościach mechanicznych od standardowych okładzin sprzęgłowych gat. B-4088, B-8060, B-8805.

Materiał kevlarowy JK102 firmy MAKLAND jest kompozytem ~80% włókien aramidowych (KEVLAR®), spoiwa polimerowego oraz wypełniaczy na podkładzie z cienkiej blachy stalowej grubości 0,2-0,5mm lub podkładzie laminatu wzmocnionego nitrylem. Charakterystyczny kolor włókna aramidowego- jasny żółty.
Zdemontowaną tarczę sprzęgłową należy przesłać razem z dociskiem i kołem zamachowym do siedziby firmy MAKLAND (dane do wysyłki w kontakcie). Do paczki należy załączyć:
• Dane pojazdu: marka, model, typ silnika, rocznik
• Dane do wysyłki zwrotnej oraz koniecznie nr kontaktowy telefonu
Po otrzymaniu paczki kontaktujemy się w celu ustalenia wszystkich szczegółów oraz poinformowania o terminie wykonania usługi regeneracji.
Termin wykonania usługi waha się w zależności od aktualnej kolejki, ale najczęściej wygląda to następująco:
Wysyłkowo: 3-4 dni robocze liczone od następnego dnia od otrzymania przesyłki.
Na miejscu: ~2h w przypadku typowych rozmiarów tzn. średnica zew. Fi 228 i fi240mm.